Szkoła Podstawowa nr 13
im. Trybunału Koronnego w Piotrkowie Trybunalskim

Matematyka

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
8 + 5 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
8 + 5 =

Uaktualnienie_matematyka_klasyVABCD_26_03
Uaktualnienie_matematyka_klasyVABD_VID_27_03
Uaktualnienie_matematyka_klasaVIIABC_VIIIAC_26_03
Uaktualnienie_matematyka_IVAB_26_03

Uaktualnienie_matematyka_VIIIB_26_03 
Uaktualnienie_matematyka_VIB_26_03
Uaktualnienie_matematyka_VIIABC_VIIIAC_poprawione_27_03
Uaktualnienie_matematyka_VIAE_VIIIB_27_03
Karty_pracy_matematyka_VIAE_27_03
Uaktualnienie_matematyka_VABCD_VID_30_03
Uaktualnienie_matematyka_VBCD_31_03
Uaktualnienie_matematyka_VAD_1_04
Uaktualnienie_matematyka_VIIABC_VIIIAC_30_03
Uaktualnienie_matematyka_IVAB_VIAE_VIIIB_30_03
Uaktualnienie_matematyka_VIC_30_03
Uaktualnienie_matematyka_VIIABC_VIIIAC_1_04
Uaktualnienie_mateamatyka_VIB_31_03
Uaktualnienie_matematyka_VCD_VBzw_2_04_Izabela_Pietras
Uaktualnienie_matematyka_VAB_VID_3_04_Izabela_Pietras
Uaktualnienie_matematyka_IVAB_1_04_Agnieszka_Michalska
Uaktualnienie_matematyka_VIAE_VIIIB_1_04_Agnieszka_Michalska
Uaktualnienie_matematyka_VIIABC_VIIIAC_3_04_Żanna_Jaros_Zawadzka
Uaktualnienie_matematyka_IVAB_VIAE_VIIIB_3_04_Agnieszka_Michalska
Uaktualnienie_matematyka_VIB_6_04_Danuta_Burzyńska_Szmigiel
Uaktualnienie_matematyka_VIIABC_6_04_Żanna_Jaros_Zaawadzka
Uaktualnienie_matematyka_VIIA_VIIIAC_8_04_Żanna_Jaros_Zawadzka
Uaktualnienie_matematyka_VABCD_VID_6_04_Izabela_Pietras
Uaktualnienie_matematyka_VBC_VID_7_04_Izabela_Pietras
Uaktualnienie_matematyka_VAD_8_04_Izabela_Pietras
Uaktualnienie_matematyka_VIC_VIBPG_6_17_04_Marzenna_Kacprzyk
Uaktualnienie_matematyka_VIAE_6_04_Agnieszka_Michalska
Uaktualnienie_matematyka_VIIIB_6_04_Agnieszka_Michalska
Uaktualnienie_matematyka_IVAB_6_04_Agnieszka_Michalska
Uaktualnienie_matematyka_IVAB_VIAE_8_04_Agnieszka_Michalska
Uaktualnienie_matematyka_VIIIB_8_04_Agnieszka_Michalska
Uaktualnienie_matematyka_VIIABC_VIIIAC_15_04_Ż_Jaros_Zawadzka
Uaktualnienie_matematyka_VIIABC_VIIIAC_17_04_Ż_Jaros_Zawadzka
Uaktualnienie_matematyka_VBC_VID_15_04_Izabela_Pietras
Uaktualnienie_matematyka_VACD_16_04_Izabela_Pietras
Uaktualnienie_matematyka_VABD_VID_17_04_Izabela_Pietras
Uaktualnienie_matematyka_IVAB_15_04_Agnieszka_Michalska
Uaktualnienie_matematyka_VIAE_15_04_Agnieszka_Michalska
Uaktualnienie_matematyka_VIIIB_15_04_Agnieszka_Michalska
Uaktualnienie_matematyka_VIB_15_04_Danuta_Burzyńska_Szmigiel
Uaktualnienie_matematyka_IVAB_VIAE_VIIIB_17_04_Agnieszka_Michalska


;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

Klasa IV A B

     

;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

Uaktualnienie-23.03.2020

Klasa IV A B

Drodzy uczniowie ciąg dalszy nauki matematyki zdalnie.
Proszę uzupełnić zeszyt ćwiczeń, jeśli na bieżąco nie zostały wykonane ćwiczenia.
Proszę w zeszycie wykonać ćwiczenia z karty pracy – figury geometryczne.

Agnieszka Michalska

Karta pracy-figury geometryczne-klasa IV

;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; 


Klasa VIII A B C

Podczas przerwy w zajęciach edukacyjnych z matematyki w dniach 12-25.03.2020 roku uczniów klas VIII-ych prosimy o analizę i przyswojenie materiału powtórzeniowego z następujących tematów:
- Praktyczna matematyka str. 226 do 229;
- Procenty str.230 do 233;
- Potęgi str. 234 do 235;
- Pierwiastki str. 236 do 237;
- Wyrażenia algebraiczne str. 238 do 240.

 
Zadania proszę rozwiązywać starannie, w zeszycie do matematyki. Rozwiązanie zadań będzie sprawdzane i oceniane po powrocie do szkoły. Proszę pamiętać o udzieleniu odpowiedzi do zadań otwartych.

;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; 

Klasa VII A B C

Uczniowie klas VII-ych proszeni są o rozwiązanie zadań utrwalających materiał z działu „Wyrażenia algebraiczne” z tematów, które były już realizowane podczas lekcji matematyki w klasie. Zamieszczone zadania w formie skanów można wydrukować i rozwiązać (kartki wraz z rozwiązaniami dołączyć do zeszytu), bądź przepisać do zeszytu wraz z rozwiązaniem. Rozwiązanie zadań będzie sprawdzane i oceniane po powrocie do szkoły.

     


;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

Uaktualnienie-19.03.2020

Klasa VII A B C


Witam Uczniów klas siódmych!
Myślę, że każdy z Was rozwiązał już zadania powtórzeniowe z działu „Wyrażenia algebraiczne”. Przesyłam teraz dla Was materiał do realizacji w domu z kolejnych tematów. Proszę najpierw zapoznać się z opisem tematu „Na dobry początek” w podręczniku. W kolejnym etapie przeczytajcie i przeanalizujcie rozwiązane już przykłady, a następnie po każdym z nich rozwiążcie Ćwiczenia, które są pod danym przykładem.
 
Klasa VII A
Temat: Mnożenie sumy algebraicznej przez jednomian
Zad.1 poziomy D, E dokończyć wszystkie przykłady str. 205
Zad. 2, 3 str. 206
Zad. 8 str. 207
Temat: Wyrażenia algebraiczne i procenty
Zad. 1, 2, 3, 4, 5, 6 str. 212-213
Klasa VII B:
Temat: Wyrażenia algebraiczne i procenty
Zad. 2, 3, 4, 5, 6 str. 212-213
Temat: Powtórzenie wiadomości
Zestaw I str. 214-215

Klasa VII C:
Temat: Wyrażenia algebraiczne i procenty
Zad. 1, 2, 3, 4, 5, 6 str.212-213
Temat: Powtórzenie wiadomości
Zestaw I str. 214-215


;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
Uaktualnienie-20.03.2020

Informacja dla uczniów klas VII A B C

Proponuję zapoznać się z epodręcznikiem, może łatwiej będzie przyswoić materiał „Wyrażenia algebraiczne”. Epodręcznik dostępny jest pod adresem: www.gov.pl

  1. Mnożenie sumy algebraicznej przez jednomian
https://epodreczniki.pl/a/mnozenie-sumy-algebraicznej-przez-jednomian/Dyp4OidEH
  1. Jednomiany i sumy algebraiczne
https://epodreczniki.pl/a/jednomiany-i-sumy-algebraiczne/DXcaYppDY
  1. Dodawanie i odejmowanie sum algebraicznych
https://epodreczniki.pl/a/dodawanie-i-odejmowanie-sum-algebraicznych/D7TWoWY8e

Jeśli chcielibyście o coś zapytać podaję adres: zanna222@wp.pl
W temacie wiadomości proszę o podanie imienia i nazwiska oraz klasy

Pozdrawiam wszystkich serdecznie!
Trzymajcie się zdrowo!



;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
Uaktualnienie-25.03.2020
 
Klas VII A
 
25.03.2020r.
Temat: Powtórzenie wiadomości
Zestaw I str.214-215

;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
Uaktualnienie-25.03.2020
 
Klasa VIIB VIIC

Temat: Zapisywanie wyrażeń za pomocą równań
Na tej lekcji nauczę się, jak określić niewiadomą oraz jak zapisywać rozwiązania zadań w postaci wyrażeń algebraicznych.
Proszę także o otworzenie poniższych linków oraz zapoznanie się z materiałem tam umieszczonym, a także o wykonanie zamieszczonych ćwiczeń.
https://epodreczniki.pl/a/zapisywanie-tresci-prostych-zadan-za-pomoca-rownan/D2fs2mq4m
https://pistacja.tv/film/mat00372-zapisywanie-wyrazen-za-pomoca-rownan?playlist=281
https://www.matzoo.pl/klasa7/zapisywanie-rownan-zaleznosci-miedzy-liczbami-test_57_368


;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; 

Uczniów klas VIII A B C zachęcam do zapoznania się z epodręcznikiem, podaję konkretne tematy w ramach powtórzenia wiadomości przed egzaminem ósmoklasisty. Epodręcznik dostępny jest pod adresem: www.gov.pl
  1. Objętość ostrosłupa
https://epodreczniki.pl/a/objetosc-ostroslupa/DkAeg8Qh2
  1. Pole powierzchni ostrosłupa
https://epodreczniki.pl/a/pole-powierzchni-ostroslupa/DHzbIZL7n
  1. Pole powierzchni graniastosłupa
https://epodreczniki.pl/a/pole-powierzchni-graniastoslupa/D10ph7NcU
  1. Jednostki objętości. Objętość graniastosłupa

https://epodreczniki.pl/a/jednostki-objetosci-objetosc-graniastoslupa/DM74Fv96q

Jeśli chcielibyście o coś zapytać podaję adres: zanna222@wp.pl
W temacie wiadomości proszę o podanie imienia i nazwiska oraz klasy

Pozdrawiam wszystkich serdecznie!
Trzymajcie się zdrowo!


;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; 
Uaktualnienie-25.03.2020
 
Klasy VIII A C:
 
25.03.2020r.
Temat: Równania, proporcjonalność prosta.
Proszę o rozwiązanie zadań powtórzeniowych od 1 do 14 (włącznie) z podanego powyżej tematu.

;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;


Klasa V A B C D

Drodzy Uczniowie!
Proszę o rozwiązanie poniższych zadań na osobnej kartce (nie w zeszycie), po powrocie do szkoły będą zebrane i oceniane.

Zad. 1
Obwód kwadratu jest równy 16 mm. Oblicz pole tego kwadratu.
Zad. 2
Narysuj kwadrat ABCD o boku 2 cm. Następnie narysuj przekątne tego kwadratu i ich punkt wspólny oznacz literą S. Oblicz pole trójkąta ABS.
Zad. 3
Przyprostokątne trójkąta prostokątnego mają długości 3 cm i 9 cm. Oblicz pole tego trójkąta.
Zad . 4
W trójkącie ABC bok AB ma długość 8 cm. Wysokość tego trójkąta poprowadzona z wierzchołka C  jest o 2 cm dłuższa od boku AB. Oblicz pole trójkąta ABC.
Zad. 5
W równoległoboku KLMN długość boku KL jest równa 12 cm. Wysokość poprowadzona z wierzchołka N jest o 3 cm krótsza od boku KL. Oblicz pole równoległoboku KLMN.
Zad. 6
Pole równoległoboku jest równe 16 cm, a jeden z jego boków ma długość 5 cm. Oblicz wysokość poprowadzoną na ten bok.
Zad. 7
W trójkącie KLM bok i wysokość poprowadzoną na ten bok zwiększono trzykrotnie. Ile razy zwiększyło się pole trójkąta?
Zad. 8
Ile lakieru należy przygotować na pomalowanie prostokątnej podłogi o wymiarach 2m X 4m, jeżeli na pomalowanie 1 m² potrzeba 30 dag lakieru?
Zad. 9
Narysuj trójkąt rozwartokątny i narysuj jego wszystkie wysokości.
Zad. 10
Ile co najmniej płytek o wymiarach 6cm X 6cm  należy kupić, aby wystarczyło ich na wyłożenie prostokątnej podłogi o wymiarach 5m X 5m?

   

Uaktualnienie- praca w domu - 23.03.2020-25.03.2020

Klasa V A B C D

Temat lekcji: Pole trapezu
W ramach samodzielnej pracy proszę o opracowanie tematu: Pole trapezu (podręcznik str. 70-75).
Proszę w zeszycie zrobić krótką notatkę z tego tematu (narysować dowolny trapez – opisać go, zapisać wzór na pole trapezu). Przeanalizować podane przykłady zadań str. 1 w podręczniku.
 
Proszę obejrzeć następujący film na temat pole trapezu:
 https://epodreczniki.pl/a/pole-trapezu/D122aJR0s
 
Praca z podręcznikiem:
Wykonać poniższe zadania w zeszycie przedmiotowym
Zad.1 str. 72 (podręcznik)
Poziom B – przykłady: a, b, c, d,
Poziom C – przykłady: a, b, c, d,
Poziom D – przykłady: a, b, c, d,
Następnie proszę rozwiązać poniższe zadania (przepisać do zeszytu treść zadania)
Zad.1  Oblicz pole trapezu o podstawach długości  5,5 cm  i  6,5 cm i wysokości 2,5 cm.
Zad. 2 Suma długości podstaw (a+b) trapezu wynosi 9 m, a wysokość ma długość 5 m. Oblicz pole tego trapezu.
Zad. 3 Jedna podstawa trapezu ma długość 7 cm, a druga jest od niej o 3 cm dłuższa. Oblicz pole tego trapezu, jeśli wiadomo, że wysokość trapezu jest równa 6 cm.
 
Praca domowa dla chętnych – czas do 6 kwietnia 2020 r.
Ułóż pytania oraz rozrysuj graficznie krzyżówkę matematyczną – format A4 na temat zagadnień matematycznych - hasło krzyżówki: Pole trapezu
W razie pytań dotyczących lekcji proszę kontaktować się ze mną poprzez adres mailowy: matmasp13@o2.pl

Pozdrawiam serdecznie, życzę zdrowia i owocnej pracy.
Izabela Pietras
 


;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

Klasa VI A B D E

         


;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;


;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
Uaktualnienie-25.03.2020
 
KLASA VI A E
 
26.03.2020 r.
Temat lekcji: Rozwiązanie równania. Liczba rozwiązań równania.
W ramach samodzielnej pracy proszę o przypomnienie sobie tematu „Rozwiązanie równania” - (już omawialiśmy te zagadnienia na ostatnich lekcjach w szkole). Proszę obejrzeć następujący film na temat równań:
https://epodreczniki.pl/a/rozwiazanie-rownania-liczba-rozwiazan-rownania/DtmkE2ae2
 
Po obejrzeniu filmu proszę wykonać na stronie e-podręczniki dostępne ćwiczenia: 1, 2, 3
Proszę w zeszycie wykonać ćwiczenia z karty pracy - równania str. 21
Praca domowa dla chętnych – zadania dla dociekliwych str. 78 oraz str. 84 podręcznik (czas do 6kwietnia 2020r.)
Karta pracy-równania str. 21

Agnieszka Michalska


;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
Uaktualnienie-23.03.2020

Klasa VI
B

Od wychowawczyni!
Bardzo was proszę o pozostanie w domu. Ten wirus jest nietypowy. Nie ma na niego lekarstwa, a leki podawane przy innych wirusach nie skutkują. Trzeba go zwalczyć własną odpornością. Słuchajcie rodziców i nie idźcie tam gdzie jest dużo ludzi.
Do tej pory rozwiązywaliście zadania ze strony matematycznej przygotowanej dla różnych klas naszej szkoły. Teraz osobiście dla was przesyłam zadania. Sprawdzę, gdy zobaczymy się po epidemii. Zbiorę zeszyty. Każdy może dostać porządną ocenę.


* oznacza mnożenie
 
Zad 1. Sprawdź, czy liczba 3 jest rozwiązaniem równania:
a) 5*x - 7 = 8;
b) 3 + 4*x = 5*x
c) 9 - 3*x = 16 - 5*x
d) 4* (x +3 ) +1 = 25
 
Zad 2. Sprawdź, która z liczb: 1, 3, 5, 7, 9 jest rozwiązaniem równania:
a) 7 * ( x+1 ) = 3*x + 35
b) x*x +6*x = x + 50
 
Zad 3. Sprawdź która liczba jednocyfrowa spełnia równanie:
a) x + 7 = 2 *x
b) 3 * x + 2 = 6 – x
c) 2 * ( x - 4 ) = 4 –x
d)10 - 2 * x = x* 3
 
Zad 4. Jaką liczbę trzeba wstawić w (   ), aby otrzymać równanie, którego rozwiązaniem jest liczba 2.
a) 7 * x + 5 = x + (   )
b) (   ) - 6 * x = 3 * x + 8
c) 9 + 3 *x = 5 * ( 8 - x ) + (   )
d) (   ) * x + 8 = 22
e) x *x *x + x *x  + x + 1 = (   )
f) 3 * ( x*x*x -x +1 ) = (   )
 
Zad 5. Uzupełnij tak, aby rozwiązaniem była liczba 0.
a ) 7 * ( x + 1 ) + 3 = (   )
b) x + 6/2 = x+2/6 + (   )
c) (   ) + x = 3 * ( x - 1 ) - 2 * ( x + 4 )
d ) x * x = (   )
 
Zad. 6 podaj wszystkie rozwiązania równania.
a) 3 - x = 0
b) ( 4 - x ) * ( 5 + x ) = 0
c) ( x - 8) * ( 6 - x ) * ( x + 3 ) = 0
d) ( x + 2 ) * ( x + 1 ) * ( x - 1 ) * ( x - 2 ) = 0
 
Zad 7. Ustal, czy rozwiązaniem równania jest liczba dodatnia czy ujemna:
a) 6 * x + 2 = - 10
b) 6 + 2 * x = 50
c) 17 - x = 10 + 7
d) 4 + x = - 3
e) - 3 + x = 9
f) 6 - x = 7
 
Zad 8. Rozwiąż równanie i sprawdź:
a) 8 * x + 30 = 30
b) 48 + 8 * x = 8
c) 20 * x - 90 = 10
d) 18 - 5 * x = 23
e) 16 + 2 *x = 18
f) 10 * x - 2,5 = 35 + 2,5
g) 2 * x + 3 * x + 7 = 22
h) 2 * x + 8 = 30 - 9 * x
 
Zad 9. Nieco trudniejsze, ale tylko nieco...
x+5 + 5*x + 5 + 2* x + 5 - 3*x +5  = x +6 + x +2 +x - 3 + x
 
(3 * ( x - 2 ) - 8) : 2 + 5 = 7
 
Zad 10.
Kasia kupiła krem, dezodorant, szampon i chusteczki. Dezodorant był o 4 zł droższy od kremu, szampon o 1 zł tańszy niż krem, a chusteczki kosztowały 4 zł. Kasia zapłaciła 37 zł. Oblicz cenę kremu.

ZADANIA Z MATEMATYKI DLA KLASY VIB 

Pozdrawiam was serdecznie.
Życzę zdrowia dla was i waszych rodziców. Niedługo napiszę następne zadania.

Danuta Szmigiel


;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

Klasa VI C
zeszyt ćwiczeń do str. 120
Zamiana jednostek.
Siatki brył.

;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
Uaktualnienie-24.03.2020

Klasa VI C
 
25.03.2020 r.
Temat: Siatki graniastosłupów.
Podręcznik str. 120- 127
Proszę wszystkich uczniów o narysowanie siatki graniastosłupa prawidłowego czworokątnego o dowolnych wymiarach w edytorze grafiki np. Paint.
Pod siatką w polu tekstowym zamieścić należy definicję graniastosłupa prawidłowego. Po wykonaniu pracy, proszę prześlijcie mi prace na adres e-maila, który dostępny będzie mieć Iga. Będą oceny, postarajcie się


;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
Uaktualnienie - praca w domu - 23.03.2020-25.03.2020

Klasa VI D

Temat lekcji: Rozwiązanie równania. Liczba rozwiązań równania.
W ramach samodzielnej pracy proszę o przypomnienie sobie tematu „Rozwiązanie równania” - (już omawialiśmy te zagadnienia na ostatnich lekcjach w szkole). Proszę obejrzeć następujący film na temat równań:
https://epodreczniki.pl/a/rozwiazanie-rownania-liczba-rozwiazan-rownania/DtmkE2ae2
 
Po obejrzeniu filmu proszę wykonać na stronie e-podręczniki dostępne ćwiczenia: 1, 2, 3
 
Proszę w zeszycie wykonać ćwiczenia z karty pracy - równania
 
Praca domowa dla chętnych – zadania dla dociekliwych str. 78 oraz str. 84 podręcznik (czas do 6 kwietnia 2020 r.)
 
W razie pytań dotyczących lekcji proszę kontaktować się ze mną poprzez adres mailowy: matmasp13@o2.pl

Karta pracy-równania

Pozdrawiam serdecznie, życzę zdrowia i owocnej pracy.
Izabela Pietras

;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

 

Załączniki artykułu