Szkoła Podstawowa nr 13
im. Trybunału Koronnego w Piotrkowie Trybunalskim

Świetlica

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
5 + 3 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
5 + 3 =

Uaktualnienie_Swietlica_25_03
Uaktualnienie_swietlica_27_03


CCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCC

Witamy Was drogie Świetliczaki!

1.Serdecznie zapraszamy do naszej wspólnej zabawy.
Wykonajcie zdjęcie pokazujące, jak spędzacie czas w domu. Możecie też wykonać rysunek o pozostaniu w domach.
Celem akcji jest zachęcenie wszystkich, aby podczas okresu zawieszenia zajęć w szkołach nie wychodzili z domów i w  ten sposób pomogli zwalczyć epidemię.
Na prace czekamy jak wrócicie do szkoły.

2.Ponieważ zbliża się wiosna przygotowałyśmy dla Was prezentację. Film przedstawia zmiany zachodzące w przyrodzie wraz z nadejściem wiosny. Jakie ptaki przylatują do Polski na wiosnę? Pierwsze wiosenne kwiaty. Pory roku w przyrodzie. Co to są bazie i kotki? Pracujące pszczoły. Roztapiający się śnieg i lód na jeziorze. Oznaki wiosny.

https://www.youtube.com/watch?feature=share&v=Wjo_Q1OYTmY&app=desktop

3.W galerii artykułu poniżej znajdziesz wiosenne malowanki. Wybierz kilka z nich i pomaluj, a potem przynieś do szkoły jak wrócimy.

 

CCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCC

Opowieść ruchowa - "Spacerkiem po łące"

4. Proponujemy też opowieść ruchową z ćwiczeniami artykulacyjnymi pt. „Spacerkiem po łące”. Wszystko musisz wykonywać tak jak jest napisane w tekście, a więc naśladujesz ruchem i aparatem głosowym.

Jest piękny wiosenny dzień i dzieci wybrały się na spacer na pobliską łąkę (dziecko maszeruje). Słońce mocno świeci, a wiatr rozdmuchiwał nasiona roślin (dziecko chodzi na czworakach i dmucha na rośliny). Wypatrujemy, czy gdzieś na łące nie pojawiło się jakieś zwierzątko. Rozglądamy się dookoła. Nagle dzieci usłyszały pierwsze odgłosy. To pracowite pszczółki krążyły nad kwiatami szukając najpiękniejszych aby zebrać z nich nektar (dziecko lata jak pszczółka, machając rękoma- skrzydełkami), wesoło bzyczały nawołując się nawzajem (naśladuje bzyczenie pszczół: bzz, bzz). Na listkach koniczyny siedziały koniki polne poruszając śmiesznie łapkami (dziecko siedzi, porusza w dowolny sposób kończynami), cykając cichutko (naśladuje dźwięk: cyt, cyt). Nagle nie wiadomo skąd pojawiły się żaby (dziecko naśladuje skakanie żabki), kumkały głośno (naśladuje kumkanie: kum, kum, kum) jakby ostrzegały się przed jakimś niebezpieczeństwem. Miały rację, że były takie zdenerwowane bo na łące pojawiły się bociany, chodziły unosząc wysoko nogi (naśladuje chód bociana) rozglądając się na boki, co chwilę przystawały i pochylały się do przodu jakby czegoś szukały w trawie. Wysoko nad łąką krążył skowronek śpiewając wiosenną piosenkę (naśladuje głos skowronka: dzyń, dzyń), odpowiadał mu wróbel (naśladuje głos wróbla: ćwir, ćwir), który poszukiwał pokarmu dla swoich głodnych dzieci. Czekały one niedaleko w gniazdku piszcząc: pi, pi, pi. Nad łąką latały kolorowe motyle, co pewien czas siadając na kwiatach (naśladuje ruch latającego motylka). Wiosenny wietrzyk poruszał trawą, kwiatami szumiąc wesołe piosenki szszszsz.....szszsz....szszuuu.

 

CCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCC
Zagadki wiosenne

1.W marcu się zaczyna, gdy się
kończy zima .Przyjdzie z wiatru
ciepłym wiewem, z pięknem
kwiatów, z ptaków śpiewem.
 
2.Mówią – że w nim jak w garncu,
nieustanna zmiana.
Słońce grzeje w południe,
mrozek szczypie z rana,
a do tego jeszcze
przelatują deszcze!

3.Po marcu przyjeżdża
w kwiecistej karecie.
Przed majem odjeżdża.
Kto taki? Czy wiecie?

4.Chociaż to miesiąc długi,
to najkrócej się nazywa
i co roku tym się chlubi,
że zielenią świat okrywa.

5.Zobaczysz je wiosną,
gdy na wierzbach rosną.
Srebrne futra mają.
Jak się nazywają?

6.Powrócił do nas z dalekiej strony,
ma długie nogi i dziób czerwony.
Dzieci się śmiały, gdy go witały,
żabki płakały przez dzionek cały.

7.Co ona przekopie,
to one wygładzą.
W domowym ogródku
bardzo się przydadzą.

8.Co buduje każdy ptak,
by chować pisklęta,
a tylko kukułka,
o tym nie pamięta?
9.Są żółte jak kaczuszki.
Myślicie, że mają nóżki.
Nie wcześnie, chłodną wiosną
na mokrej łące rosną.

10.Kolorowe i pachnące, czy
w ogrodzie, czy na łące, zawsze
chętnie je zbieramy na bukiecik
dla swej mamy.

11.W brązowych kapturkach
chowają się listki wiosną,
a potem będą zielone gdy trochę podrosną.



12.Przez śnieg się odważnie przebijam.
Mróz nawet mnie nie powstrzyma.
Mam listki zielone, tak jak wiosna,
a dzwonek bielutki jak zima.

13.Kiedy jest zimno,
kiedy deszcz pada,
gdy na dwór wychodzisz
na siebie wkładasz.

14.Tam, w lesie cienistym,
Zakwita niebiesko.
Na łące na pewno
czułby się kiepsko.
A gdy zakwita w marcu,
to wtedy już wiecie,
że nieodwołalnie
jest wiosna na świecie.

15.On pierwszy do nas
z ciepłych krajów wrócił,
i nad polami
piosenkę zanucił.


CCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCC


Quiz „Wiosna, ach to ty”


Teraz spróbuj rozwiązać quiz o wiośnie.

1. Jak nazywa się kukła, którą wrzuca się do wody na znak ,że przyszła wiosna:
a) Baba Jaga
b) Marzanna
c ) Babula.
2. Kiedy zbliża się wiosna, wychodzi z gawry:
a) zając
b) jeleń
c) niedźwiedź.
3. Duży ptak z długim dziobem i nogami. Można go spotkać na łąkach w pobliżu stawów i jezior:
a) pelikan
b) kaczka
c) bocian.
4. Co to za miesiąc, który „miesza pogodę w garze”:
a) luty
b) marzec
c) kwiecień.
5. Co to za pora roku – już nie zima, a jeszcze nie wiosna:
a) jesień
b) lato
c) przedwiośnie.
6. Wyrasta z cebuli:
a) róża
b) stokrotka
c) hiacynt.
7. Chociaż widać na ziemi jeszcze śnieg wyrasta na polach:
a) burak
b) ozimina
c) koniczyna.
8. Bardzo młody koń to:
a) klacz
b) ogier
c) źrebak.
9. Dzieci ptaków to:
a) szczeniaki
b) cielęta
c) pisklęta.
10. Bazie rosną na:
a) dębie
b) kasztanowcu
c) wierzbie.

Jeżeli zrobiłeś bezbłędnie to jesteś najlepszy z najlepszych!!! Gratulacje!!!

CCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCC

Zapraszamy do kart pracy, które wyglądają jak gry planszowe.

 

Nasz świat jest tak ekscytujący, że nawet najmniejsza jego cząstka może powodować naszą ciekawość i chęć jej poznania. To cudowne, że poprzez kolorowanie i rysowanie, nauka o otaczających nas rzeczach nie tylko staje się przyjemnością, ale mobilizuje nasz umysł do kreatywnego myślenia. Geniusz tkwi w każdym z nas, dlatego wspomaganie naszej kreatywności może przynieść ze sobą niezwykły efekt:
rozwijaj rozpoznawanie kolorów, wyrażanie siebie, motorykę, pewność siebie i wiedzę dzięki kolorowankom,
- doskonali liczenie, ręczne pisanie i koncentrację,
- ćwiczy pamięć, intuicję, koordynację wzroku z ruchami dłoni i kreatywność w rozwiązywaniu problemów dzięki poradnikom jak rysować,
- udoskonala wszystkie umiejętności naraz dzięki konturom i zarysom.
Dlatego też na stronę wrzuciłyśmy kilka mandali.
Karty pracy/gry planszowe zostały umieszczone w załącznikach.

Życzymy miłego spędzania czasu z rodziną w domu.

 

Marlena Mastalerz
Kinga Misztela

 

CCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCC

Załączniki artykułu

chłopek (pobrań: 11)
łapki-a4 (pobrań: 8)
piłkarzyki (pobrań: 7)
statki (pobrań: 5)
waz-wyrazowy (pobrań: 8)